2013-08-13

Mönsterkonstruktion till barnkläder

Den här boken har jag en historia om.
När jag skolade in Nikita på dagis i Göteborg kom jag i kontakt med en mormor till ett av barnen som det visade sig hade skrivit mina läroböcker om mönsterkonstruktion, hon heter Inger Öberg.
Hon var med på dagis en dag för att skola in sitt barnbarn och jag som länge hade sökt efter en bok om mönsterkonstruktion till barnkläder utan att hitta någon var ju tvungen att fråga henne om hon visste någon bok men hon kände inte till att det hade gjorts någon. 
Några dagar senare frågade dagispersonalen om dom fick lämna ut mitt nummer till Inger, jag sa förstås att det gick bra.
Hon ringde och sa att hon hade inte kunnat släppa idéen om en bok om mönsterkonstruktion till barn så hon planerade att göra en.
3år senare var den färdig!
Vi har under dessa 3 år haft mycket kontakt, Nikita har varit provmodell och jag har får läsa vissa delar av materialen, haft åsikter om vad boken skulle innehålla.

Idag var Inger och hennes barnbarn på fika hos oss, skulle träffats för länge sedan men det har bara inte blivit av, men idag hade hon med sig en bok till mig.

Nu skall jag i lugn och ro gå igen boken, inte idag, men en annan dag:-)

Är ni intresserade av att köpa denna bok så hittar ni den http://www.cmgarment.nu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar