2013-08-15

Hösttyger och virka macarons

Vi tog vägen om Göksäter igår när vi skulle åka till Bokenäset.
Där hittade jag lite hösttyger, vinrött och mörkgrå trikå. Det skall bla. bli en vinröd tyllkjol till Nikita och en grå topp till mig men jag har inte riktigt klart för mig var jag skall sy av det vinröda trikå tyget. Har en tanke om att sy ett par coola mysbyxor till Norton och någon klänning till Nikita men jag får nog skissa på lite modeller och göra nya mönster eftersom båda har växt väldigt mycket i sommar.

Dessa garner fick även åka med hem, skall ge mig på att virka macarons till Nikitas lekstuga. 
Lagom stora att virka för någon som mig som inte är van vid att virka. Jag har inte virkat sedan skoltiden men jag tror inte att det kan vara så svårt, eller?
 
Jag har googlat och sökt efter mönster för att virka macarons och jag hittade följande:
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar