2013-02-14

Marinblå "Love" klänning

Idag blev Nikitas marinblå klänning klar, men modelen var inte riktigt på fotohumör idag så håll tillgodo....

Tightsen blev också klara:-)






Jag körde en snabbvariant idag på bensluten, brukar annars ta fram tvillingnålen, men idag blev det trestegs zick zack.
Texten har jag ritat på frihand, klippt ut på tyg med fliselin på baksidan och som jag har lagt vliesofix under . Jag klipper ut alla lager samtidigt. 

Stryker på texten på ryggen och broderar fast dom.

Norton i syrummet

7 kommentarer:

  1. Oh, som vanligt är det helt underbara kläder du gör! :)
    Får man låna en bild och länka till dig? Det är alltid så roligt att kunna skicak läsare till inspirerande sybloggar. :)

    Min mail: symirre(at)hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar

    1. Självklart får du det, jag blir bara glad! :-)

      Radera
  2. Jättefina!!

    Snabb fråga, vart kan man köpa fliselin? Har tittat på panduro.se samt Ohlssons tygers hemsida men hittar ingen info där.

    Tack för en inspirerande blogg med kreativa idéer!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag köper det på göksäter på Orust men har även köpt det i andra tygaffärer innan och jag tror att Stoff och Stil har det.
      Hoppas du hittar det hos någon:-)

      Radera
    2. Ska kika in på S&S direkt, tack för tipsen!:)

      Radera
  3. Amen skojar du?? hur kan du vara så duktig!! klännigen är underbar!! om jag öppnar barnbutik, så säljer du dina kläder där? ok, deal!? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Absolut deal!
      Hade själv en klädbutik i 4år innan Nikita föddes, så går du i dom tankarna får du gärna höra av dig om jag kan vara till någon hjälp. Det roligaste jag har gjort (när det gäller jobb) men också det tuffaste och då menar jag ekonomiskt. Det är tyvärr svårt att konkurrera med dom stora jättarna......

      Radera