2014-02-05

Knäckebröds bak, steg för steg

Som ni ser så  var knäckebröden nästan slut i glasurnan, så det var dags att baka en ny laddning. Tänkte visa er hur jag gör steg för steg.
Recept:
1 1/2 dl Sesamfrö
1 1/2 dl solroskärnor
0,75dl linfrö
1/2-1tsk salt
3dl dinkelmjöl
3 dl hett vatten
0,75dl Rapsolja ( solros, majs)

150grader, 30-45min

Jag blandar alla torra ingredienser, häller på hett vatten och olja, blandar allt.

Då ser det  ut så här, man tror inte att den här geggan kan bli så god som den blir.

Fördelar smeten på  2 bakplåtspapper

Lägger ett annat bakplåtspapper ovan på smeten och trycker ut den lite innan jag kavlar den platt och jämn.

Jag drar med en pizza slizer så att det blir lagom stora bitar, sedan stör jag på flingsalt, GLÖM INTE FLINGSALTET!! ( det har jag gjort och då smakar dom inte lika gott)

Färdiga ur ugnen, låt svalna. Sedan bryter jag dom och fyller på i våran glasurna

SÅ GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar