2014-02-21

Play-doh!

 I fredags var Norton dålig igen, spydde lite, så vi fick vara hemma, jag Nikita och Norton. När lillebror sov så gjorde jag och Nikita egen play-doh. Man kan undra varför man köper det när det går så snabbt att göra själv. Detta receptet använde vi:
2 1/2 dl mjöl
1dl salt
2 1/2dl kokhett vatten
1msk olja
1msk citronsyra
karamellfärg
 
Vi blandade vatten, olja, karamellfärg, salt och citronsyra. Sist blandade vi ner mjölet och det  blir fort en fast deg.

 
3 färger blev det, som sagt det gick fort att göra!
 
Syrran är allt bra när hon myser och tar fram film på Ipaden:-)

Det var ju Alla hjärtans dag i fredags så jag och Nikita skulle överraska Patrik och bjuda på nougat pannacotta efter tacosen, den blev VÄLDIGT god!
Det var inte bara vi som överraskade utan även Patrik, röda rosor till mig och leksaker till barnen:-) Min man han kan!!


1 kommentar: