2014-02-24

2 x pyjamas

Dagens skörd medan Norton sov blev 2 pyjamaser (1par byxor var redan klara för ett tag sedan).
Jag har varit hemma med barnen i dag för Norton spydde igår men idag mådde han bättre så imorgon  blir det dagis igen.

 


 
 
 
Nikita ville också sy ett par byxor till Norton och så klart fick hon det:-)
Hon valde tyg, la mönstret  på, tyngder på det, klippte själv runt mönstret. Sedan visade jag hur det skulle sättas ihop det, hon nålade,  jag höll i tyget och styrde medans hon gasade med pedalen på min symaskin.  
Detta är resultatet!
Som pricken över i:et satte hon på en plastremsa med Nortons namn på som hon fick av morfar sist vi var där.


 

1 kommentar:

  1. De puderrosa är grymma, är även sugen på ett par vita!! jag var på lindex, men där hade den inte kommit in ännu, ska på span igen, den är ju given i killarna garderob!!

    SvaraRadera