2013-05-31

Saccosäck

Det var en saccosäck jag höll på att sy:-)

En plats där Norton kan mysa i och dricka välling, nu älskar han välling till mammas förtjusning ;-)    

Tjenare!!

Hur syr man en saccosäck? 
Jo, så här gjorde jag. Först sydde jag en "innerkudde" i lakansväv 80x80x35 plus sömnsmån.

Klippte ut en 3:a 


Klippte ut en remsa 12cm bred plus sömnsmån som jag sydde på ovansidan på säcken, "puffen".
Jag använde trikåtyg till saccosäcken som jag klippte 75x75x33 plus sömnsmån. Jag gjorde den lite mindre än innerkudden eftersom det är stretch i tyget.

Sydde på 3:an.

Fick en saccosäck av Marie som jag använde innehållet från.
Ett tips! Stå ute och häll i kulorna.......

Det var inte helt enkelt att hälla i kulorna.......

..........som ni ser hamnade dom lite överallt.......

........krångligast var nog att sy igen innerkudden när kulorna låg i, då såg det ut så här vid symaskinen.

Som ni ser så matchar den Nortons lilla rum. Den skall inte ligga mitt på golvet eftersom den tar upp hela rummet.......

Hoppas att båda guldklimparna kan njuta av den:-)


2 kommentarer:

  1. Åh vad fin den blev!

    Det är klart jag lägger upp resultatet av kalaset på bloggen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Zanna - mamma till 17 månaders pojke18 oktober 2013 kl. 14:48

    Himla fin :D

    SvaraRadera