2013-05-29

Linne blev klänning

För er som inte känner Nikita, så är hon en väldigt bestämd fröken. När hon var liten kunde jag ta på henne vad som helst men nu är hon väldigt bestämd över vad hon skall ha på sig. 
Jeansjackor tex. går helt bort, det skulle jag inte få på henne. Hon hade en förr förra sommaren men varje gång den skulle på så var det ett jäkla liv........hon hade tusen ursäkter men framför allt att den var för hård i tyget.
I april när vi var i Spanien så köpte vi ett linne på Mayoral i trikå men även detta har varit svårt att få på henne. Jag har inte fått ett riktigt svar på varför hon inte gillat det men när jag frågade om hon skulle ta på sig det om jag sydde en klänning av det så sa hon ja, och så blev det :-)



Jag har klippt av linnet, sytt på vit trikå som jag rynkade, gjort 2 fickor av resten av linne tyget och köpt sidenband till 2 rosetter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar