2012-11-29

Farlig god choklad!

Gjorde sjukt goda choklad bollar förra veckan som jag måste tipsa om.
Funderade lite på om man kunde göra cake pops på ett annat sätt än dom jag har gjort hittills.
Testade att göra en vanlig sats med chokladbollar (recept från havregryns paketet) med undantag att jag körde havregrynen i matberedaren innan så att det blev mjöl och att jag hade lite mer kaffe i. När jag hade rullat bollarna ställde jag in dom i kylen. Jag satte i pinnar i bollarna innan jag satte in dom i kylen, GÖR INTE DET, om ni vill göra cake pops. Utan vänta tills bollarna har stelnat lite, smält mjölkchoklad under tiden och doppa sedan pinnarna i chokladen och sen kan ni sätta dom i bollarna och in i kylen igen. Då sitter pinnarna fast bättre, tryck inte pinnarna helt igenom, utan lite mer än till mitten. Gör man som jag gjorde så åker pinnarna igenom bollarna när man doppar dom i mjölkchokladen. 
Ta sedan och doppa bollarna i mjölkchoklad, sätt dom i oasis och vänta lite innan ni rullar dom i kokos, annars lossnar det för mycket choklad i kokosen. Jag blandade lite kulor i kokosen så att dom skulle se lite godare ut.
Det finns bara ett problem med dessa godsaker.......nämligen att dom försvinner väldigt fort från kylen............och min man som påstår att han inte gillar sötsaker......;-)
 

 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar