2012-11-18

Dopdukningen

Igår hade vi dop för Norton, dopkaffet serverades i församlingshemmet efter dopet. Så här såg lokalen ut när mamma, jag och Nikita hade dukat klart i fredags, dagen innan dopet. Ballongerna hade vi fyllt med helium,  pappa har en gasflaska som han körde dit så att vi kunde fylla ballongerna på plats. Tyvärr så läckte gasen ut, antar att det måste vara specialballonger när man har helium och vi tog vanliga ballonger.

Lokalen innan dukningen

Lokalen med dukade bord

Ballongerna dagen efter.......Heliumet hade gått ur ballongerna, så då fick min pappa komma till lokalen en stund innan dopet med heliumflaskan igen och med hjälp av löpande band så fyllde vi nya ballonger med helium. Tyvärr hade vi inte kvar så många men det blev några stycken i alla fall.


På mittenbordet låg små fossingar som jag har stämplat och klippt ut


Servetter med Nortons namn och dopdatum tryckt på

Sidoborden var dekorerade med vimplar som jag hade stämplat Nortons namn på
Tårt och kakbordet


Ballongbuketter på varsin sida, som tyngd hade jag fyllt några ballonger med vatten.
Dop pogram som Nikita delade ut i kyrkan till alla gäster

En liten ballong på vagnen med.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar