2015-02-02

Polo sport kuddar till pojkrum






Dessa 2 kuddar var söndagens resultat av dagens syprojekt!
Nortons gamla kudde från Chilli har blivit "lätt" missfärgad i tvätten och är totalförstörd, liksom allt annat som var i tvättmaskinen.......
Men jag tyckte om polo sport hästarna på kudden så jag valde att måla av dom och sy en ny kudde att fästa dom på, Så här gjorde jag:
Ritade av hästarna på mönsterpapper.

Strök på klisterfriselin på baksidan tyget som jag ville ha hästarna i.

La på mönsterpappret på tyget och nålade fast.

Klippte ut hästarna, det var lite pilligt kan jag säga.......

Tog bort pappret på baksidan hästarna, placerade dom på rätt plats och strök fast dom. 
Denna gången zig-zagade jag inte runt om eller sydde alls, eftersom det är prydnadskuddar och jag tror inte att det blir sådant slitage på dom. Men det kan hända att jag har fel men det får tiden utvisa.
Så här såg kudden ut efter tvätt......

Lillkillen blev nöjd i alla fall med sina nya kuddar.


Här ser ni ett annat projekt som jag har hållit på med alldeles för länge, så jag har tröttnat.
Men jag skall ta tag i det en annan dag å färdigställa Nortons nya nattduksbord.

1 kommentar:

  1. Ett sådant nattduksbord…. Kanonhäftigt, det ska vara du till detta. Toppensnyggt.
    Kram Annchi

    SvaraRadera