2014-12-18

Pepparkaksbollar

För några dagar sedan testade jag något jag kom på att det måste gå att göra.
Det kanske inte är något nytt som jag har kommit på men jag har inte heller sett det någonstans.
Jag mixade pepparkakor med Philadelphia ost, vaniljsocker, kanel, ingefära och malen nejlika.
Typ Cakepops med pepparkakssmak!
Sedan gjorde jag bollar av degen, in i kylen en stund, doppade dom i smält mörk choklad.
Resultatet blev hur GODA som helst. Prova själva!!








För att inte behöva kasta den sista smälta chokladen så hällde jag i rice krispies i chokladen och rörde runt, la det på en form och in i kylen.

Har även ändrat lite här hemma, ny lampa på bänken.
Med ny menas hämtad från vinden......

2 kommentarer:

  1. Det ser verkligen gott ut, men har du måtten på de olika ingredienserna ?
    Ska pröva och göra dessa. Tack för tipset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog lite på måfå men till en hel stor burk (375g) med Annas pepparkakor så gick det åt ett packet philiadelphia ost, en stänk flytande smör, kanske 2msk vaniljsocker, sedan tog kanel, ingefära och nejlika på en höft och smakade av tills smaken kändes rätt. Hoppas detta hjälpte dig lite i alla fall, lycka till!

      Radera