2014-04-19

Nikita 6 År

Idag på självaste påskafton så fyller våran Prinsessa 6ÅR!!!!!
Jag sa det till min man när hon föddes att hon troligtsvis någon gång skulle fylla år på påskafton och så blev det i år.
Vi hade vuxenkalas i förrgår på Skärtordagen. Det bjöds på Kalkonmiddag och Påskig Chokladtårta.


Påskig Chokladtårta med fågelbo på!

Dagens födelsedagsbarn:-)

En av presenterna, närmare bestämt ifrån Mormor och Alf, var en skatt som var gömd. Så Nikita fick ta på sig regnkappan och följa ett snöre för att komma till skatten.

Snöret ledde runt och emellan bilarna på uppfarten.....

.......och in i baksättet på mormor och Alfs bil. Men Nikita fick springa tomhänt in igen för att skaffa hjälp att lyfta ut presenten.

En sparkcykel med handbromsar och pumpade hjul!!

Klänningen var nysydd kvällen innan. Vi skall på 2 bröllop i sommar så jag skissar på modeller både till Nikita och mig själv. Jag är rätt nöjd med denna modellen till Nikita men i annat tyg och lite justeringar så blir det nog bra.

Fram

Bak

3 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen Nikita!
    Hoppas du får en toppen födelsedag med massa tårta & paket!
    Kram
    Nora

    SvaraRadera
  2. Stort grattis i efterskott till Nikita! Det blev ju en underbart rolig påskafton!

    Klänningen var jättefin! :)

    SvaraRadera