2011-11-23

Kudden är klar!



Jag blev nöjd med resultatet, tog sin lilla tid att sy fast snodden för hand. Nu har jag printat ut foton för fullt som jag skall ha på väggen ovanför puffen. Hade hoppats på att få visa er det nu ikväll men jag måste till IKEA imorgon för att handla ramar upptäckte jag, hade inga stora vita ramar på lager.......



Först fick jag printa ut bokstäver och sedan klippa ut dom på det svarta tyget.



Sedan mäta var mitten var på kudden och nåla fast alla bokstäver.



Jag sydde fast dom med väldig tätt zickzack, det tog 1timme......



Det var nu jag upptäckte att kudden såg "tom" ut och hittade snodden i en av lådorna, något jag har fått från mammas sy gömmor.



Om det tog 1timme att sy fast bokstäverna så har jag ingen lust att skriva vad det tog att sy fast snodden för hand........nu är det gjort och det var värt det.



2 st gamla kuddar gick det åt för att fylla kudden som är 75X45cm.

1 kommentar: