2013-10-23

Köks make over

Vi har håller på med en "mini" köks make over i köket och just nu har vi ett lucklöst kök. För er som har tänkt att prova detta så kan jag säga att det ger ett väldigt rörigt intryck men det går dubbelt så fort att plocka ur diskmaskinen, då man inte behöver öppna en enda lucka, bara att ställa in.
Luckorna skall bli vita och är på sprutlackeringsfirman just nu, hoppas att få tillbaka dom på fredag.
Vi skall byta ut kaklet också och jag letar inspiration på nätet som jag gör med allt nu för tiden.....
Jag hittade kaklet ovan som jag tyckte skulle kunna passa.
Eller skall man köra på enkla vita kakelplattor?
Eller ett roligare svart kakel.......
..........eller vitt?
Kanske vi skall ha glasskiva istället för kakel, som här svartmålad.......
........eller vitmålad....
.............grå målad ............
.......eller varför inte en cool tapet bakom glaset som här?
Fläkten skall också bytas.
Idag har vi en hemsk svampformad sak (visar före och efter bilder senare) men vi kan inte riktigt bestämma oss för vad vi skall ha istället. Denna vertikala köksfläkt hade gett mer rymd och luftighet, men skall jag vara helt ärlig är jag inte kompis med dessa fläktar.....ännu........tycker dom är skitfula.
Ibland är det som med mycket annat, en mognadsfråga, jag vänjer mig säkert:-)

Denna är snyggare enligt mig men då blir det inte lika "luftigt"vid spisen...........I-landsproblem.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar