2013-06-11

Ännu en dag med sol och en variant på Leilas banankaka

Lite mönsterkonstruktion i solen, man kan säga a la Ernst ;-) men jag tog inte ut symaskinen i solen iallafall....... 
Det skall bli en dyna till mini cityjoggern

Mallen passade bra!

Klippte ut lite tyg och ett lager vadd.

Min kusin kom förbi på fika så jag bakade en banankaka.....igen.........alla mina vänner är nog snart trötta på att bli bjuden på denna kaka men den är så himla lätt att göra, så här kommer min variant på Leilas banankaka:

3 st mogna bananer 
1 dl strösocker
2 dl florsocker (ibland tar jag 1 dl florsocker och 1 dl brunt socker)
150 g smält smör
2 ägg
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 tsk ingerfära
0,75 dl kokos + lite kokos till att ha i formen

Jag mixar bananerna med stavmixern i en skål, häller i allt annat och rör runt så att det blandas. Smörjer en form som jag sedan häller kokos i botten och på kanterna. Häller smeten i formen, in i ugnen på 180 grader varmluft i 25 min.

Norton

Nikita

Min kusins barn Lewis

Camilla och Norton

Lite svartsjuka, så Lewis hoppade upp i sin mammas knä också :-)

Nikita hade fullt upp med att mota bort killarna från sina ritsakaer

Norton får lite hjälp av storasyster med att hålla sin välling

SÖTNOSAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar