2012-07-23

Havandeskapsförgiftning.....

Hade tid hos barnmorskan idag kl 15 och det visade sig att mitt blodtryck var högt och att jag hade väldigt mycket äggvita i urinen så hon tyckte att jag skulle åka omgående till Östra antenatal. Eftersom jag har spytt rejält de senaste dagarna och det har flimrat för ögonen då och jag har huvudvärk så fanns det stor risk för att jag hade havandeskapsförgiftning. Hämtade Patrik på jobbet och körde till Östra, där det togs fler prover och gjordes ultraljud. Ett tag trodde jag nog att jag skulle få ligga kvar över natten och bli igångsatt men värderna var lite bättre så vi fick åka hem. Skall ringa till barnmorskan imorgon för att få en ny tid i veckan för att följa upp värderna. Så nu skall jag vila och höra av mig om det blir några förändringar. Läkaren som gjorde ultraljudet tyckte att bebisen såg väldigt liten ut så vi fick en ny tid på Östra den 6/8 för att följa upp storleken. Då får vi väl ändå hoppas att han har kommit ut......

1 kommentar:

  1. Hoppas att allt står bra till å att bebis kommer ut å mår bra! Jätte trevlig blogg :-)

    SvaraRadera