2010-04-26

Jättegoda muffins

Igår bakade jag min favoritmuffinsar, hade inga muffinsformar hemma så jag fick ta lite smörgåspapper istället.



Kardemumma muffins ca 8st (stora)
Smet:
6 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
3 dl strösocker
3 tsk kardemumma,malen
1 3/4 dl Flytande magarin
1 dl mjölk
2 ägg
250g Bär (jag tog frysta hallon och blåbär)

Strössel:
1 dl vetemjöl
1/2 dl strösocker
1 msk kardemumma
1/2 dl Flytande magarin

1.Sätt ugnen på 175°C. Blanda de torra ingredienserna i en skål.
2. Vispa ihop margarin, mjölk och ägg och rör ner blandningen i skålen.
3. Blanda de torra ingredienserna till strösslet och fördela margarinet i
blandningen till en smulig massa.
4. Fördela smeten i stora formar eller i smord muffinsplåt. Lägg bär i
varje muffins och strö över rikligt med kardemummaströssel.
5. Grädda muffinsen i mitten av ugnen ca 30 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar